Saturday, May 7, 2011

Perjalanan baru

Sudah seminggu aku di tempat kerja baru. Bos baru, kawan baru, tempat baru. Yang x baru nya perjalanan ke office jer. Senantiasa Jem..jem..dan jem... Mujur la ada motor. Tak la senak nak pergi kerja sesudah subuh tuk elakkan jem. Tapi orang kata naik motor cepat.. Tak jugak.. Kadang-kadang naik motor pun jem jugak. hahahaha...


Selain Lopez dan aku, ramai lagi Team Leader lain yang menyusul men"tender"kan resign letter dekat EXboss aku. Bersepah la diorang punya tempat kerja. Bagus gak kan. Orang kata kalau tak dipecahkan ruyung manakan dapat sagunya. Samalah gak dengan kerja. Kalau tak dicari memang tan\k jumpa.


Kadang-kadang aku tersenyum sendiri mengenangkan Xmanagement aku yang mungkin sekarang ni tengah kepanasan sbb x cukup TL nak handle call store/CI/CSo related dll. Tapi bagus gak.. ketiadaan kami, boleh la dia naikkan agent-agent yang dah lama berkhidmat ganti tempat kami. Kan ?


Big Bos aku still "tinted" tapi menurut manager aku Diorang jenis tak kacau. janji kitorang buat kerja kitorang dan archive target sudah. Manager baru aku Abang Ezam namanya, so far aku tengok dia ok. Tak tau la ok sampai bila. Harap dia ok sampai la bila-bila. Hahaha... Nak dapat bos yang sporting bukan senang kat KL nih. As long give and take each other..rasa nya kerjasama dapat dijalin.


Leader baru aku Karuna, hurmm tak tau nak cerita dia ni macam mana orangnya. Baru seminggu kerja, macam-macam rumos aku dengar tentang dia. Yang aku pelik nya, napa la antara reramai staff yang baru ni, dia bagi aku fail yang rasanya dah "corrupted". Nak tegnok skill aku resolved dengan customer yang dah pro dengan alasan rasanya KO la aku nak jawab walaupun sebelum ni aku ada pengalaman bercakap dengan customer yang fully "stupid".


Kawan-kawan baru aku si budak comel, nama nya Atiqah. Aku n kengkawan len panggil Iqa jer. Sangat comel. Suke sangat dia pakai tudung ala-ala Yuna. Muda lagi. Ada boyfiend dah..(tapi x comel ngat) hahahaha... Karuna kata dulu dia pendiam. Lani ni sejak aku ada, kemain celoteh dia. Aku gelak jer. Dalam hati berkata."Dulu xde geng, skang dah ada geng". Tapi dia kerja sini tak lama. Kerja pun sebab nak habis kan masa cuti SEM jer. Huhuhu sok lusa dia berenti, aku sowang jerla. Hadoi....


Selain Iqa, ada lagi sorang member yang duk dlm Island aku nih. Nama nya Suhadila. Dia ni memang pelik. Umur baru 18 tahun. Tapi aduhai mulut dia... kadang-kadang rasa nak cili pun ada. Kecik jer orangnya. Fikir dia budak-budak lagi lah aku malas nak layan sangat. Tapi takat ni dia blum menggegarkan iman aku. Rerasa nak gegar buat la.. Nangis terduduk la ko aku cili. Hahahaha...


Haa.. lagi sorang Si Jay..Itu nama glamor. Nama sebenar Hafiza. Dari belakang orang ingat dia laki.. Tapi bila tengok depan sebenarnya dia pompuan. Sorang lagi Fiza..dia ni suke make up. Hahaha yang klakarnya dia ni...ada lelaki-lelaki di office tu scandal dia. Apa-apalah.. Aku x penah kisah pun apa yang diorang buat.Yang penting aku x kacau hidup diorang. Kan ?


Aku berharap dan berdoa rezeki aku kat sini berpanjangan. Banyak dugaan dan cabarannya. Maklumla kerja baru, banyak yang aku kena explore. Thanks to Azhar Usman coz dia selalu support dari belakang. Sekurang-kurangnya sementara sampai la perkara yang aku nak laksanakan. Impian aku yang dah lama kupendam. InsyaAllah

No comments:

Post a Comment