Friday, April 8, 2011

Cuti Yang Tak Berapa Cuti

Dengan niat hari ini dapat tidur lena memang tak kesampaian. Haishhhh !!! jiran aku menukang lagi. Kali ini siap dengan bunyi mesin pemotong, drill, hammer dan macam-macam lagik!. Baru nak melenakan diri jam 7:30am jam 9 dah buntang balik mata. 

Dari jam 9am lanjut ker pukul 12 tengah ari. Aduya! Memag betul-betul x aman hidup kudibuatnya. Yang aku pelik rasanya baru-baru ni dia dah modify rumah dia. Kali ni apa lagi yang dia nak modify? Apartment still apartment x kan boleh jadi nya banglo la. Aiyooo...

Aku ingat solat Jumaat dia berenti.. rupanya terus direct macam keretapi xde break. Rasa ikut hati nak jer ketuk pintu rumah nya dan memberitahu. "Udah-udah ler pakcik/makcik, bawak2 la gi solat Jumaat dulu".

Udahnya aku terkebil-kebil di atas katil. Guling sana, guling sini, serba tak kena. Bilik dah sejuk memang dah sejuk. Gelap memang dah gelap. Tapi still x boleh nak lena di sebabkan telinga ni masih kena dengar bunyi-bunyi yg x sepatutnya.

Sampai la kepetang, masih tidak lagi berhenti bunyi-bunyi itu. Mungkin Allah nak bantu aku, diturunkan nya hujan. Hujan yg sngat lebat. Selesai solat aku terdampar di kaki katil dgn telekung2 sekali. Punya la aku ngantuk, terlajak ke Magrib aku lena. Walaupun cuma beberapa jam. Puas gak la.

Tak berperi kemanusiaan gak lah jiran aku ni. Haishhh !

No comments:

Post a Comment